szybka pozyczka
1 1_1 2

Zajęcia rewalidacyjne

Category: Sport Published: Monday, 20 April 2020 Written by Magdalena Lenart

1. Przeczytaj wiersze o mamie, następnie narysuj portret swojej mamy lub laurkę dla mamy.

K. I. Gałczyński „Spotkanie z matką”

Ona mi pierwsza pokazała księżyc
i pierwszy śnieg na świerkach,
i pierwszy deszcz.
Byłem wtedy mały jak muszelka,
a czarna suknia matki szumiała
jak Morze Czarne.
Noc.
Dopala się nafta w lampce.
Lamentuje nad uchem komar.
Może to ty, matko,
na niebie jesteś tymi gwiazdami kilkoma?
Albo na jeziorze żaglem białym?
Albo falą w brzegi pochyłe?
Może twoje dłonie posypały
Mój manuskrypt gwiaździstym pyłem?

P. Kaniżaj „Miłość Mamy”

Miłości mamy do dziecka nie da się z niczym porównać. Nie da się jej też zważyć, co słusznie zauważa autor tego wiersza. Jedyna taka – bezwarunkowa, pełna poświęceń, bez miary. Każda mama zasługuje na laurkę z takim wierszykiem, jak ten:

Miłość Mamy nie waży się na gramy!
Mama - dotknięciem dłoni
największy smutek przegoni!

Miłość Mamy nie waży się na kilogramy!
Gdy Mamusia usiądzie przy tobie,
Lżej - nawet w ciężkiej chorobie!
Chociaż się waży na tony hipopotamy i dzwony,
to takiej wagi nie mamy,
żeby zważyła miłość Mamy.

Wszystko, co Mama nam daje,
co będzie, co jest, co już było,
i Mama, i my obok mamy
- to miłość.

2. Posłuchaj piosenek o mamie.

https://www.youtube.com/watch?v=GyNPqud3Mhc

https://www.youtube.com/watch?v=X6ZpumEE3xs

https://www.youtube.com/watch?v=oasNg-d-luA

3. Dokończ zdania o swojej mamie

Moja mama ma na imię........................................

Ulubiony kolor mojej mamy to ...................................

Lubię z mamą........................................

Mama smuci się, gdy........................................

Moja mama nie lubi........................................

W wolnym czasie moja mama ....................................

4. Rysunek zgodny z opisem.

Uczeń przygotowuje sobie pustą kartkę oraz tekst.

Zadaniem ucznia jest:

- podkreślenie w tekście wyrazów z:„ch”, „h”, „rz”, „ż”, „ó”, „u”

- wykonanie rysunku zgodnie z opisem.

Na środku kartki znajduje się dom.

Po prawej stronie domu stoi mama z dwójką dzieci: chłopcem

i dziewczynką.

Mama ma różowa sukienkę, rude włosy i kapelusz.

Chłopiec ma krótkie spodenki i koszulkę w trójkąty.

Dziewczynka ma spódniczkę i żółtą bluzkę.

Przed dziećmi stoi hulajnoga i leży hula- hop.

Z lewej strony domu rośnie duże drzewo.

Za drzewem jest płot.

Na płocie siedzi kot.

Do domu wiedzie ścieżka.

Po lewej stronie ścieżki rosną cztery żółte tulipany.

Po prawej stronie ścieżki rosną cztery czerwone tulipany.

Nad domem płyną trzy chmury.

W lewym górnym rogu kartki świeci słońce.

5. Uzupełnij luki w wyrazach – podsumowanie

Uczeń przygotowuje sobie kartkę z wyrazami, które występowały w opisie rysunku. Zadanie polega na wpisaniu w wolne miejsce:

„ch”, „h”, „rz”, „ż”, „ó”, „u”.

Po wykonaniu ćwiczenia następuje samoocena jego poprawności.

dw...jką (ó, u)

.....łopcem (ch, h)

s....kienkę (u, ó)

ró...owa (rz,ż)

r...de (u,ó)

kapel....sz (u, ó)

kr....tkie (u, ó)

kosz....lkę (u, ó)

tr....jkąty (u, ó)

sp....dniczkę (u, ó)

ż....łtą (u, ó)

bl.....zkę (u, ó)

du....e (rz, ż)

d.....ewo (rz, ż)

ście....ka (rz, ż)

t.....lipany (u, ó)

t.....y (rz, ż)

......mury (ch, h)

g......rnym (u, ó)

rog...... (u, ó)

Hits: 134

Archiwum