szybka pozyczka
1 1_1 2

Aktywność fizyczna podczas kwarantanny

Category: Sport Published: Monday, 23 March 2020 Written by Janusz Ciemięs

Szanowni Państwo, drodzy Uczniowie,

Zapewne najbliższe dni spędzicie w domach, bez możliwości spotkania się ze znajomymi, kolegami i koleżankami, zarówno ze szkoły jak i spoza niej. Pamiętajcie jednak, że to nie są ferie, tylko bardzo ważny okres, podczas którego dbamy o zdrowie nie tylko swoje, ale swoich bliskich jak i zupełnie obcych nam osób.

Jednak siedzenie w domu, nie musi oznaczać nicnierobienia i wierzę, że macie masę pomysłów na to, jak spędzicie te dni i pewnie nawet te dwa tygodnie to za mało, abyście wszystkie swoje pomysły zdążyli zrealizować. Chcę Was zachęcić do tego, aby w Waszych rozkładach dnia, znalazło się miejsce na aktywność fizyczną.

Dlaczego?

- m.in. umiarkowana aktywność fizyczna podnosi odporność organizmu, co jest niezwykle ważne w okresie zwiększonej zachorowalności,

- aktywność fizyczna w okresie dzieciństwa i dojrzewania ma ogromny wpływ na Wasze zdrowie zarówno teraz, jak i w późniejszych latach. To co wypracujecie teraz, będzie procentowało w życiu dorosłym,- ćwiczenia poprawiają samopoczucie, pozwalają stawiać przed sobą wyzwania i nawet jeśli w czasie ich wykonywania bywa ciężko, to na koniec pojawia się ogromna satysfakcja.

W związku z tym moja propozycja jest taka:

- zamieszczam poniżej linki, z których na pewno każdy znajdzie coś dla siebie,  działajcie - wiosna zbliża się szybko!

- jeśli macie taką możliwość, zaproście rodziców/rodzeństwo do wspólnych ćwiczeń.

Przygotowanie do ćwiczeń:

1. motywacja

2 duży posiłek min. 60 min. wcześniej

3. odpowiednie miejsce/przestrzeń- najlepiej ok 1h wcześniej przewietrzyć

4. strój sportowy

5. woda min. 1,5 lub najlepiej najprostszy izotonik: woda(1l)+miód(duża łyżka stołowa)+sok z cytryny oraz 1l czystej wody w zapasie

6. ROZGRZEWKA

7. ćwicz min. 30 min. :)

8. rozciąganie

9. posiłek węglowodanowo-białkowy 30 min po 10. monitoruj efekty

Uwaga !!!

Pamiętajcie jednak, aby ćwiczyć tylko wtedy, kiedy jesteście zdrowi! Jeśli cokolwiek Wam dolega, źle się czujecie, albo coś Was boli, to nie ćwiczymy. Chyba, że bolą Was mięśnie, bo dzień wcześniej dużo z siebie daliście, wtedy można ćwiczyć, tylko trochę lżej.

https://liblink.pl/PUfcanCU9e

https://liblink.pl/JVKBwAkmk2

https://liblink.pl/8AVYTY8U0H

https://liblink.pl/ptXvUv2a4v https://liblink.pl/61hpBDm42F

https://liblink.pl/nNn9ns9QRt  

https://liblink.pl/HhY1Fg7BrX

https://liblink.pl/9YKgG54nNK

https://liblink.pl/D5WbQHXKCs

Powodzenia ;)

Ze sportowym pozdrowieniem  Janusz Ciemięs

 

Hits: 185

Archiwum